viernes, 2 de octubre de 2015

10 Tips que t’ajudaran en la teva recerca de feina

http://emprenem.ara.cat/barcelonatreball/files/2015/09/recercafeina.jpg
De ben segur que has sentit la frase aquella que diu ‘buscar una feina és una feina’ i, que es tracta d’un procés que requereix d’un gran esforç i dedicació personal,  així com d’una bona planificació i organització.
Arriba el mes de setembre i és un bon moment per buscar feina ja que moltes empreses reactiven els seus processos de selecció, aturats durant l’estiu.

A continuació trobaràs alguns consells que poden ajudar-te a afrontar amb èxit el teu procés de recerca de feina

1. Abans de començar, és necessari parar-nos un moment i reflexionar sobre quins són els aspectes més rellevants de la nostra candidatura. Fer-nos preguntes del tipus : Com sóc? Què sé? Què sé fer? Què puc fer? Què vull fer? Això ens permetrà saber quins són els nostres punts fort en quant a formació, experiència i competències clau. Aquest últim aspecte és el que marcarà la diferència davant d’altres candidats i per tant, és important conèixer el nostre perfil competencial mitjançant la realització d’un test.
2. De manera paral·lela, busca informació sobre el mercat laboral i descobreix quins són les ocupacions i perfils professionals que busquen les empreses. Conèixer les tendències i exigències del mercat de treball ens ajudarà a millorar la nostra ocupabilitat, adaptar-nos al que es demana i prendre decisions realistes sobre els nostres objectius professionals.
3. Fixa’t objectius professionals clars i realistes que t’ajudin a concentrar recursos i esforços i a traçar una bona estratègia en el teu procés de recerca.
4. Una actitud positiva i perseverança serà essencial en aquest procés ja que tindrem moments d’altibaixos que hem d’anar superant per no llençar la tovallola en mig del procés.
5. Tenir una bona planificació i organització permetrà tenir majors possibilitats d’aconseguir resultats i assolir aquells objectius professionals que ens hem marcat. És convenient portar un control i anotar totes les gestions i avenços que es vagin fent, així com els contactes que es vagin aconseguint.
6. No et quedis a casa, mou-te i assisteix a fires, cursos, conferències, ponències i espais on s’estigui parlant de temes relacionats amb els teus interessos professionals. Estiguis atent al teu voltant i procura mantenir-te al dia.
7. És important que coneguis els canals (Autocandidatura, Networking, Portals d’Ocupació, Empreses de Selecció, etc) per on circulen les ofertes, això t’ajudarà a decidir quins són aquells que més s’adeqüen al teu sector o perfil professional i per on has de moure la teva candidatura. Es tracta de generar oportunitats laborals.
8. A l’hora de fer el teu currículum, procura que estigui actualitzat, que sigui atractiu i el que millor s’adapti al teu perfil i objectiu professional i, per suposat, adaptat a l’oferta de feina a la que ens presentem. Recorda que aquest currículum anirà acompanyat d’una breu presentació i serà la porta que ens obri una possible entrevista de feina.
9. Pensa en quina vols que sigui la teva marca personal, és a dir, quina és la imatge professional que volem transmetre a les xarxes socials (Facebook, Linkedin, Twitter). Les xarxes socials, ben utilitzades, poden convertir-se en un aliat perfecte a l’hora de buscar feina.
10. Quan arribis a l’esperada entrevista de feina, has d’estar ben preparat. Has d’haver fet un bon procés d’autoconeixement, saber quins aspectes es valoren i quines preguntes et podem fer, tenint en compte la informació que hi ha al teu currículum i les característiques del lloc de treball.


I si amb aquests consells encara ets dels que pensa que buscar i trobar feina és un procés que sembla molt complicat perquè no saps per on començar, Barcelona Activa posa a la teva disposició 6 itineraris pensats per a diversos perfils professionals que et serviran d’ajuda i guia en aquest procés de recerca de feina.
 
Publicat per: Montse Sanz, Equip Tècnic de Barcelona Activa.