miércoles, 7 de noviembre de 2012

Els espanyols són els europeus que més aprofiten el "networking"

Els usuaris espanyols són els que més i millor "networking" fan a Europa. El 65 per cent dels professionals espanyols utilitza eines de "networking" almenys una vegada al mes. Segons un estudi sobre el "networking", les dones desenvolupen pràctiques més nombroses que els homes en aquest camp.

El "networking" és un terme que descriu una nova forma de créixer professionalment, creant una xarxa de contactes gràcies a les noves tecnologies.

Linkedin, xarxa professional amb més de 175 milions d'usuaris a tot el món, 3 milions a Espanya, ha fet un estudi per conèixer l'ús d'eines d'aquest tipus a Europa. L'estudi en qüestió ha comptat amb la participació de 3.200 professionals internacionals i 400 d'espanyols.

La principal conclusió és que gairebé el 80 per cent dels professionals espanyols solen crear contactes de forma "offline" i el 65 per cent practica el "networking" en línia com a mínim una vegada al mes.

Segons LinkedIn, el "networking" a Espanya és més corrent practicar-lo en persona, segons revela el seu estudi, ja que als espanyols els agrada portar els seus clients o contactes de tapes o a prendre alguna cosa.

"Per la seva activitat a LinkedIn, podem afirmar que els professionals espanyols comprenen a la perfecció la importància d'estar relacionats amb altres professionals; saben que la seva xarxa de contactes els fa forts i rellevants, en altres paraules, a compartir informació de tendències i a fer negocis", ha explicat el gerent de comunicació de LinkedIn EMEA, Darain Faraz.

En l'àmbit professional, la majoria dels enquestats també van confirmar que estarien disposats a compartir la seva experiència professional (86 per cent practicant "networking" físic, el 74 per cent en línia) i el que els agrada de la seva feina actual (84 per cent en persona, el 70 per cent en línia).

Quan es tracta de fer "networking" a Espanya, són els joves d'entre 18 i 34 anys (87 per cent) els més disposats a compartir informació en línia i els que estan impulsant aquest dinamisme digital. "Encara que alguns professionals espanyols expressin reserves sobre el "networking" en línia, a LinkedIn creiem que l'expansió de la seva xarxa professional en línia en qualsevol que sigui l'etapa en què es trobi la seva carrera professional no solament és una gran eina per trobar aquesta nova feina, sinó que també ajuda a millorar en el seu lloc actual ", ha afegit Darain Faraz.

L'estudi de LinkedIn també mostra clarament que les dones espanyoles són les reines quan es tracta del "networking" presencial, així com en el que es fa en línia. El 59 per cent de les dones fan "networking" setmanalment (tant en línia com presencialment) en un context professional, mentre que només el 50 per cent dels homes el practiquen. Igualment passa quan el "networking" es practica en un context social: el 44 per cent de les dones enfront del 27 per cent dels homes el practiquen almenys una vegada al mes.

Entre els motius principals per practicar "networking", els enquestats han dit que busquen guanyar coneixements, un 87 per cent. Al darrere, un 69 per cent dels usuaris ha destacat que la seva intenció és aconseguir compartir experiències i el 65 per cent ha afirmat que el que vol és mantenir les relacions existents.

No hay comentarios: