Malgrat en els darrers anys hi ha hagut
una baixada significativa en la publicació d’ofertes de feina, el cert
és que empreses encara necessiten professionals i és ara quan la “Teoria
del Iceberg” es reafirma amb més força que mai. Aquesta teoria postula
que només es publica el 20% de les ofertes de feina, per tant el 80% de
les oportunitats laborals es cobreix sense donar-se a conèixer en el Mercat de treball. Aquests percentatges posen de manifest que cal tenir iniciativa per ser més visibles per a les empreses.
L’autocandidatura
és una de les maneres més efectives per generar noves oportunitats i
difondre el teu perfil professional. Per treure el màxim profit a aquest
canal de recerca de feina, et recomanem posar en pràctica els
següents consells:
1. Defineix el teu objectiu professional i analitza quines competències seran clau per assolir-ho.
2 . Fes un currículum atractiu on quedi clar: el teu objectiu/perfil professional, els teus punts forts i les competències que vols mostrar.
3. Cerca empreses: investiga per Internet, aprofita les xarxes socials, utilitza directoris… mou-te tot el que puguis per construir el teu llistat amb les empreses que et resulten més atractives.
4. La comunicació
amb les empreses ha de ser de qualitat. Evita el contacte massiu i
centra’t, en primer lloc, en les quals estàs interessat/da. Entra al seu
web i utilitza l’entorn 2.0 per recollir tota la informació que puguis.
5. Fes un primer contacte amb les empreses. Hi ha diferents estratègies, com anar en persona (millor quan són empreses petites) o trucar per telèfon.
6. Pregunta pel responsable de l’empresa, departament de RRHH o per la persona que s’encarrega normalment de la selecció.
7. Si no et permeten parlar amb la persona responsable identifica la millor manera de fer-li arribar el teu CV, ja sigui per correu ordinari, email o de manera presencial.
8. Envia sempre carta de presentació
on quedin reflectides les teves motivacions per treballar en aquella
empresa en concret. És molt important que resultis interessant, no
solament com a professional, sinó també com a persona que encaixa en
l’estructura de l’organització i que aporta un valor afegit.
9. Si envies un email, procura que a
l’assumpte no aparegui la paraula “currículum”. Tindràs més
possibilitats de que es llegeixi si simplement indiques el nom del
destinatari.
10. Prepara el teu missatge
per tal que sigui clar i interessant. Crear petits guions amb el
contingut mínim que vols comunicar, et serà d’ajuda per expressar-te amb
seguretat i síntesi.
Ànim amb la teva autocandidatura!
Publicat per: Joana Sanz, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario